(+40) 726 114 311 [email protected]

Noile programe ale Evaluării Naționale sunt total diferite față de ce știam până acum, absolvenții clasei a VIII-a , generația 2020-2021, fiind debutanții acestei noi structuri. Se presupune că această generație a avut o programă diferită și manuale noi care să îi pregătească pe elevi pentru acest tip de examen, însă, pentru majoritatea, nu a fost cazul.

Noile subiecte au ca scop valorificarea atenției elevilor, capacitatea de înțelegere a mesajului textului și exprimarea liberă, însă schimbarea programei examenului nu este eficientă fără schimbarea programei școlare și a modalităților de predare, schimbare ce nu a avut loc.

Elevii din clasele V – VIII  învață, respectiv memorează, aceeași materie învechită și utilizează aceleași manuale depășite. Un elev de clasa a VIII –a este nevoit să uite tot ce a învățat până atunci și să dobândească într-un singur an școlar, în situația de față în mediul online, aceste capacități apelând, în cele mai multe cazuri, la un meditator deoarece programa nu îl ajută să treacă cu succes de primul examen important din viața sa.

O schimbare este indispensabilă, dar aceste schimbări trebuie atent analizate și este necesară luarea în calcul a tuturor cazurilor și tipologiilor de elevi. Schimbarea programei Evaluării Naționale în acest moment doar va pune în dificultate elevii, dar și profesorii deoarece și cadrele didactice trebuie să se familiarizeze cu noile tipuri de subiecte pentru a pregăti, pe cât posibil, elevii.